Thema

Dienstverlening

Stelletje met verhuisdozen

Mensen, ondernemers en instellingen moeten, op gemakkelijke wijze, zaken kunnen doen met de overheid. Dat betekent dat overheidsinformatie makkelijk vindbaar, begrijpelijk en transparant behoort te zijn. Om dit te realiseren ontwikkelt de overheid intuïtieve websites en portalen. Ook wordt er gewerkt aan middelen die openheid creëren. Een voorbeeld is een volgsysteem waarmee de status van een aanvraag kan worden bijgehouden. Daarnaast wordt er gewerkt aan manieren die mensen in staat stellen om regie te houden op hun persoonlijke gegevens. Het kunnen inzien van persoonlijke informatie die door de overheid is vastgelegd en binnen de overheid wordt gedeeld, is hiervan een voorbeeld.

 

GDI-voorzieningen 

Overheid.nl
Antwoord voor Bedrijven
Digitaal Ondernemersplein
Mijnoverheid.nl
Berichtenbox voor burgers
Berichtenbox voor bedrijven
Ondernemingsdossier
Standard Business Reporting
eFactureren
Samenwerkende Catalogi

 

Clusterplan 2016-2017

In het GDI-cluster Dienstverlening is de samenhang tussen de verschillende voorzieningen voor de digitale overheidsdienstverlening vanuit het perspectief van de eindgebruikers (mensen, bedrijven en instellingen) aan de orde. De prioriteiten voor de jaren 2016 en 2017 zijn opgenomen in het clusterplan

Hoe speelt de GDI een rol?

toon de hele gdi